Case-story: Aramak

4D VISION MODERNISEERT SOFTWARE
VAN ARAMARK VOOR NOG MEER EFFICIËNTIE

Aramark ontwikkelde voor zijn cateringactiviteit een softwaretoepassing waarmee klanten de verdeling van maaltijden eenvoudig kunnen beheren. Onlangs besloot het bedrijf de tool nog gebruiksvriendelijker te maken, met nieuwe functies en online toegang. 4D vision ging de uitdaging aan en moderniseerde de applicatie snel en kostenefficiënt dankzij hun WebXTC-framework.

Aramark heeft drie activiteiten: catering, vending en facility services. Als cateraar bereidt Aramark maaltijden voor die ze verdeelt in rusthuizen, bedrijven, scholen, OCMW’s en ziekenhuizen. Aramark baat de keuken ter plaatse uit met eigen personeel. Het bedrijf heeft ook diëtisten in dienst die gevarieerde menu’s samenstellen.

ONLINE BEHEER VAN MAALTIJDVERDELING

ARADIS-SOFTWARE ZORGT VOOR VLOTTE MAALTIJDVERDELING

Een tiental jaar geleden ontwikkelde Aramark een softwaretool om de maaltijdverdeling bij klanten efficiënter te organiseren. De tool kreeg de naam Aradis en wordt vooral gebruikt door rusthuizen en ziekenhuizen. De applicatie beschikt over een database waarin alle voorkeuren en aversies van bewoners en patiënten geregistreerd zijn. En het houdt bij wat elke persoon om diëtische redenen niet mag eten. “De software verhoogt onze servicekwaliteit”, verklaart Danny Dheuninck, IT Manager bij Aramark. “Vroeger hielden de chef-kok en het zorgpersoneel de voorkeuren van iedereen bij; nu doet het systeem dat. Zo kunnen we onze eindklanten steeds de maaltijden voorschotelen die ze willen. Die maaltijden zijn trouwens hét moment van de dag waar de mensen in bijvoorbeeld een rusthuis zich op verheugen. Het is dus essentieel dat dat moment vlot verloopt.”

NOOD AAN EEN GEBRUIKSVRIENDELIJKE WEBAPPLICATIE

Sinds de lancering blijft de Aradis-software aan populariteit winnen. Steeds meer klanten willen de tool nu ook huren los van de levering van maaltijden. Om in te spelen op deze trend besloot Aramark de applicatie te moderniseren. “We wilden Aradis gebruiksvriendelijker maken door af te stappen van een Windows-serveromgeving en klanten via internet toegang te geven tot de software”, vervolgt Dheuninck. “Ons IT-team is echter beperkt. Daarom besloten we de hulp in te roepen van de professionals van 4D vision. Met hun WebXTC-framework hebben ze een software-ontwikkelingstool in huis waarmee ze snel en kostenefficiënt een performante oplossing kunnen uitwerken.”

INTERNETTOEPASSING IN LIJN MET GEBRUIKERSNODEN

4D vision zorgde voor een vlotte overgang van de software naar een modern webplatform. “De klant hoeft nu niet te investeren in specifieke hardware; een webbrowser volstaat”, zegt Dheuninck. “We moeten de toepassing nu ook niet meer afzonderlijk op elke pc installeren.” Om de tool gebruiksvriendelijker te maken, startte 4D vision met een grondige analyse van de behoeften.

Op basis daarvan werden nieuwe functies toegevoegd aan de applicatie. Zo kunnen klanten voortaan weken op voorhand menu’s inplannen en reserveren, en kunnen ze die tot op het laatste moment nog wijzigen. Bovendien kunnen ze de samenstelling van de menu’s nu eenvoudig invoeren en online bekijken. Ook de uitvoermaaltijden zijn nu beter te organiseren.

“De menulijsten zijn nu ook eenvoudig te exporteren naar bijvoorbeeld Excel”, voegt Dheuninck toe. “Zo kunnen onze klanten hun maaltijdverdeling verder analyseren en hun service nog verbeteren.”

aramak case

Omdat ze onze manier van werken eerst grondig analyseerden, ontwikkelde 4D vision direct de juiste functies.

Danny Dheuninck,
IT Manager bij Aramark

VLOTTE SAMENWERKING DANKZIJ NAUWE CONTACTEN

“Dankzij de efficiënte aanpak van 4D vision is het project vlot verlopen”, concludeert Dheuninck. “Tijdens de regelmatige statusmeetings bijvoorbeeld leerden de medewerkers van 4D vision perfect onze noden en wensen kennen. Door die aanpak en hun WebXTC framework beschikken we nu over een tool op onze maat, dat even snel werd geleverd als een off-the-shelf applicatie.”